Christer Strömholm

 

RIketsKultur_Foto_CHR_part1 from Thore Soneson on Vimeo.

RiketsKultur_Foto_CHR_part2 from Thore Soneson on Vimeo.

MICKE BERG il Caffé from Claes Gabrielson on Vimeo.


Filmerna med Strömholm är helt underbara.

Om jag skulle ta upp det här med coviden så kommer nu nya forskningsrapporter där de länder som kört den hårdaste lockdownen inte alls lyckats speciellt bra, nästan sämre än de länder, typ Sverige som har haft öppna samhällen.  Vi har ju underdödlighet just nu. Man måste ju ha klart för sig alla sådana här rapporter har en avsändare, ett politiskt syfte, men allt tyder på att det inte är någon större effekt med lockdowns. Jag tänker på Grekland  tex, värsta lockdownen och det är helt kokko där nu. En smittspridning värre än någonsin trots den hårdaste lockdownen någonsin. Folk kan inte leva under en lockdown, det blir för deppigt, speciellt om den inte ger någon effekt. Det blir spännande att se var forskningen kommer fram till om ett år eller så och hur man kommer att lösa framtida pandemier. En sak är ju ganska klar. Vi kommer att tvätta händer mycket mer i framtiden och kanske också på asiatiskt vis börja använda munskydd i t-banan, för spridningen av vanlig influensa har ju varit extremt liten. Man kan ju fråga sig varför vanlig influensa inte spridit sig, medan covid gör det? Jag menar båda influensorena har ju varit del i samma levnadsstil, lockdown, avstånd osv,,,kanske jag ska skita i och vaccinera mig mot flunsa nästa år, jag känner ingen som blivit sjuk i år. Känns väldigt märkligt och bra, givetvis. 

Kolla Strömholm nu, den bästa fotolektionen någonsin.

Kommentarer

Populära inlägg