Torsdag vilodag..

Tillåter mig ta en vilodag. Skulle verkligen älska att sätta mig i en kaféstol och bara glo. Det värker i röven efter cyklingen de senaste dagarna. Man blir öm där man en gång i tiden hade en prostata. Långsamt bygger eländet på sig, som jag brukar säga men jag känner mig ovanligt positiv till tillvaron.
EN caféstol, som sagt, men det slutar väl med att jag får gå ner i tvättstugan. Jag funderar mycket på den kvinnliga och manliga. Min fru tex, hur kan hon ha så mycket att göra? Hur kan kvinnor ha så mycket att göra? Jag har levt ensam, med barn och utan barn och numera lever jag nog ensam i alla fall fem månader per år. Det är väldigt skönt att leva ensam och jag fattar fortfarande inte varför kvinnor hittar på så mycket jobb. Ta tex tvätten. De kommer hem på fredagen och då ska de omedelbart tvätta på lördag morgon? Varför? Jag tar det på måndag morgon då det är lugnt och skönt. Varför låter inte kvinnor sina lediga män tvätta på måndag istället för att de ska upp och tvätta klockan 7 på lördag morgon? Och det som tvättas är lakan osv, och det spelar ingen roll om mannen har tvättat allt på torsdag för kvinnorna hittar alltid något de måste tvätta på lördagen. Att de skulle kunna tänka sig gå ut och sätta sig på ett fik och glo finns inte på banan.

Nej, då måste det promeneras. Detta ständiga promenerande? Varför? Det finns ju inget tråkigare. Är den stora skillnaden mellan kvinnor och män detta eviga arbetande som jag som man inte förstår mig på?

Man kan säga att det här var en djup reflektion. Jag ska se det på mina barn också. Min dotter har två jobb, tar aldrig ledigt och då hon har någon dag ledig så går allt tid åt till att plugga, städa, handla osv,, Varför? 

Aldrig möts de olika själarna...

Idag torsdag, värk i röven och vilodag som jag kallar det.  Jag har inga som helst problem med att inte göra ett skit på flera dagar. Tanken på att bli ihågkommen eller känd är ju ganska korkad. Ta bara så här fina namn och underbara människor, men Yngve Baum, Hermansson, Tunbjörk, Smollan, Slas,   Ivar Lo, med flera, fantastiska människor, men vem bryr sig om dom idag? Man försvinner då man dör, bara att fejsa. Sartre sa så bra att man lever och verkar i sin tid, så varför sträva efter odödlighet .

Bilderna finns där dom finns, men mer än så blir det inte och då faller all sk karriär och kvar blir bara att göra vad man känner för och då kan man lika bra skita i allt då och då. Nu är jag ju ekonomiskt oberoende eftersom jag har en pension på 12300 kr i månaden och det lever jag gott på med lite mygel här och där. Så, nu vilodag och vilodagar brukar sluta med att man på kvällen kommit på något fantastiskt som men delger mänskligheten och givetvis inte får en spänn för. Ibland undrar jag varför man ska skriva en blog som fler än tusen personer läser varje dag och inte får en spänn för. Jämför det  med en lärare som har lektioner och säger i princip samma sak år efter år och får skitbra betalt i jämförelse med att skriva tex blogg där man inte får något. Hm, måste nog fundera lite på det här.

Har ni kollat på lite sk influencers? Jag gjorde det häromdagen och jag fattar faktiskt ingenting, no names, men de säger ju ingenting, mer än något som i mina ögon är totalt självklart och ibland är det inte ens självklart, de bara visar en joggingdress eller en handväska, men alla skriver att de älskar hen,,,det är svårt att förstå,,,Ja, det blir som ni förstår en vilodag.  

Bilden? Ja, den är ju beviset på ett man är en idiot. Någon sa att jag skulle pressa citronerna och frysa in saften så jag hade när jag ville ha citroner. Sagt och gjort, jävla kladdgöra och sedan in i frysen. När jag hade gjort det konstaterade jag att hade tre citronträd utanför fönstret och att jag när som helst kunde gå ut och plocka ner några citroner, så varför krångla?

Lite som livet kan vara alltså, trevlig torsdag.

Populära inlägg