Fredag 3 april


Det vandrar tre tankar i mitt huvud. Elräkningen på Naxos, borde komma i dagarna. Tvättstugan. Min fru vill jag ska mangla och jag minns min barndoms mangling. En best som stod på golvet och vägde ett ton och två tjocka trärullar som tyngden rullade på och Gud nåde om man tappade en rulle i golvet, för då hängde sig hela maskineriet. Den tredje och sista tanken är Coronajoxet. Hur ska man klara sig från skiten?
Käre Pål Pommac, tror fan jag ska döpa om honom till Pelle Champis, skriver på. Igår var det Lilla Blå som skrev om Anais Nin, och jag älskar Anais Nin. SÅ jävla bra. Hon o Henry, vilket skönt par. Det jag gillar med äldre böcker är att de knullar. Det är liksom inte tokkåta på att köpa en bostadsrätt och dega in på en Thairesa fem ggr om år. De är liksom mer intresserade av basic, älska, dricka vin och skriva sina böcker.  Det vi kallar kärlek, människans viktigaste egenskap. Jag fattar inte att man går längre än så. Det verkar som ju mer man satsar på ytan, ju längre kommer man från det basala, det ovan nämnda.
Så var det med det. Fick ihop en text idag också.

Populära inlägg