Vinter






Mellan år 2000 och 2015 var jag skidproffs. Inte så att jag körde i landslaget men att jag levde på vintrarna genom att åka skidor och fotografera lifestyle inom skidåkningen. Det var en fin tid. Jag började med det då jag var femtio år och slutade då jag var sextiofem.

När jag var ung hade jag någon säsong då jag tävla, men sedan la jag av. Då jag blev äldre och började igen så sa jag till mig själv att då jag var sextiofem skulle jag stå på topp som skidåkare. Jag hade oftast mer än hundra dagar på skidor om år och träffade många fina människor som sysslade med skidor. När jag var sextiosex, förra året, la jag liksom av. Det blev si så där, ingen laddning, och i år har jag överhuvudtaget inte haft någon lust alls att åka skidor. Jag måste ha en målsättning annars blir det inte roligt. Min gräns gick vid sextiofem. Jag borde ha satt målet att jag skulle stå på topp som skidåkare vid sjuttio. Då hade jag varit i fjällen nu sedan en månad.





Populära inlägg