Gnäll???

Jag kokar kaffe. Femte koppen idag. Frank Zappa drack mycket kaffe och så dog han i cancer också. Vet inte om det hörde ihop?

Kaffet kokar och jag tänker att jag är sned på alla som gnäller.

Vilken jävla dag. Regn. Jävla piss. Ge mig en rejäl vinter med snö och minusgrader och en massa pistade backar. Jag vill inte gå omkring och känna mig som någon blöt hamster i den här trendiga stan som börjar bli rent patetisk i sin anpassning. Jag kom hem för att det skulle vara vinter, inte ett väder som man rostar i.

På gymmet, plötsligt stiger pulsen från 140 till 180 på tre sekunder. Vad fan? En Kalla, en hjärtrusning, blir lite slak eller spak. Ja, Ni fattar skillnaden eller hur? Inte födda i garderob, liksom.

Shit pommesfritt, men pulsen på armen ligger på 140. Jag har väl elektrifierat handtaget på cykeln på gymmet med min svettiga ångest. Jag går hem och käkar pytt för fjärde dagen på rad.

Sedan börjar dagens arbete. Går till banken för att stänga ner ett konto. Som vanligt, ingen service. Och har dom någon som jobbar så har denne alltid en människa som sparat alla sina problem i tjugo år och inte vet vad internet är och ska ha en personlig visning.

Jag går ut för att köpa en semla medans visningen på banken klaras av. En snäll tant före mig tittar i sin plånbok i en kvart innan hon kan dega av en hundring. Jag ska inte säga något ont om henne, speciellt inte då jag tar hennes brödpaket istället för mitt.
" Den är min", säger hon med svag röst och får mig att känna mig som den elake björnen från Knivsöder.

Går tillbaka till banken. Men vad fan? Bruden får fortfarande en visning av bankens möjligheter. Jag går ut och trycker i mig den ena semlan, måste lugna ner mig. Det regnar piss och jag går över till Ringen och kollar på deras bröddisk där en limpa kostar typ en  enkel till Mallorca. Vad är det för jävla dårar som köper Gateaus bluffbröd? Är dom blinda och döva och en jävla kö är det för att få handla också.

Går tillbaka till banken, rusar in och skriker åt snubben bakom disken som tror han ska få gå på fikapaus: " Kom igen, dags att jobba".
Ser inte populärt ut, räntan steg med fem procent på en tiondels sekund. Jag lyckas bli av med mitt bluffkonto på HBanken.
" Du vet att skatteåterbäringen kommer på det här kontot", säger han i ett förtvivlat försök att få mig att behålla bluffkontot.

Skatteåterbäring? Har han träffat en frilansare någon gång? Allt heter skuld i deras värld. Jag blir så jävla upphetsad att jag trycker i mig den andra semlan också.

Shit pommesfritt, alltså-

Sedan gör jag en Zappa, kokar kaffe och hatar folk som gnäller.

Populära inlägg