Deklarera??


Ja så var det dags igen, att deklarera alltså.
Det är intressant att se var pengarna går. I mitt fall är det 90 procent resor, flyg och bil. Jag tror jag är på resande fot i minst sju månader per år, ca 210 dagar. Not to bad.

Det är mycket, men å andra sidan är jag inte ett dugg intresserad av att vara i Stockholm. Jag har min fru och mina barn här och de är ju det viktigaste i mitt liv, men sedan tråkar Stockholm ut mig rejält.

Ja, vad gör man? Man reser. Graham Greene sa att flykt kunde leda långt och det stämmer.

Det är en jävla tid just nu. Alla partier sitter fast, har så lågt i tak så det är inte klokt. Medlemmarna får knappt ha en avvikande åsikt. Kolla på SD och kolla på V. Snacka om att V är ett parti som gått kräftgång och ändå är det det enda parti jag skulle lägga min röst på. Det finns bra krafter men så mycket splittring och trams. Sossarna ska vi inte snacka om. Jag vet inte vad som skett och då Centern förs fram som något alternativ då känner jag hur luften går ur mig.

Jag som kommer från en arbetarklassbakgrund har verkligen svårt att förstå hur de som arbetar på vad man förr kallade golvet, kan rösta på SD. Har hela det intellektuella samtalet passerat förbi dom som röstar på SD. Eller Trump. Den här kvinnomarschen som var så fantastisk i helgen, över hela världen, på något vis känns det som att till och med den, uppfattas som elitens kamp mot Trump.

Jag fattar fan ingenting. Det enda jag kan säga med bestämdhet är att vara vänster idag är inte enkelt. Det kommer upp märkliga åsikter lite här och där och vara vänster känns gammalmodigt, men att vara rasist, eller till och med fascist, det är liksom okej.

Populära inlägg