Nyår

Det här en fin toalett. Det är också tiggarnas toalett. Det är hit kvinnorna smyger in och sätter sig för att skita eller pissa. Man kan ju bara föreställa sig hur det känns?

I morgon 2015. Från en dag till en annan. Jag har det bra men jag har märkt att jag blir gladare över att andra får det bra än att jag har det bra. Konstigt va? Jag skulle vilja att världen träffades av en elstöt och att alla efter den smällen fick det hyfsat bra. Så blir det nog inte, men man kan ju hoppas.

Om en dag ett nytt år. Det är första gången i mitt liv jag inte har en åsikt om något längre. Ser att borgarna och sossarna redan börjar hugga på varandra. Ser att piratskeppet med immigranterna  flyer omkring på en kaptenslös båt nere i Grekland. Det är mycket kaptenslöst numera. Man får lita på sig själv.

Så är det. 2015 blir året då man får lita på sig själv.


Populära inlägg