Mobiltelefoner


Jag sitter på den fina Indiern. Solen har för första gången sedan november visat sig. Jag njuter. In kommer en man med lurar, slår sig ner vid ett bord bredvid mig. Han börjar omedelbart att snacka i telefonen. Han snackar, hummar, snackar, hummar i tio minuter. Jag tappar matlusten. Är det inte snart dags att införa mobilförbud på fik och restauranger?
Hörde om en kvinna som började en middag med ett större sällskap genom att gå runt och plocka upp alla mobiler i en korg, lägga in dom i garderoben där de fick hämtas då middagen var över.

Jag vet att många får panik då de inte får hålla i sin mobil hela tiden, men betänk allt de andra. Alla dessa som får sin lunch förstörd, sin fikastund förstörd osv,,,

Jaja, det är väl ett meningslöst rop i parken,som allt annat, men nog vore det värt att tänka på. Kom ihåg hur enkelt det var att sluta röka på krogen. Kroglivet skulle ju gå under och nu tycker alla det är ett paradis.


Populära inlägg