Berättandet

För mig är berättandet det viktigaste. Jag snackade med en god vän i morse och han tyckte jag skulle dra till Arles för inspirationen, samtidigt som jag sålde in mig själv, mitt arbete, så nu jobbar jag på det. Att få någon som pröjsar resan och hotellet.

I den här debatten som var sa någon att han inte var intresserad av fotografen, fotografens liv. Bara av bilderna. Jag är verkligen inte sådan. Bilderna är viktiga för mig, men fotografens liv, att få läsa om fotografens liv, är det viktigaste för mig. Jag vill veta hur de tog bilderna, hur de överlevde, hur de hade det med kärleken, hur de bodde. Bilderna är ju en baggis, det är ju bara att kolla, men att få info om det djup som lett fram till bilderna, miljöerna, livsstilen är svårare och det är därför jag tycker det är så viktigt att man skriver själv, att det skrivs om fotograferna.

Jag skulle verkligen uppskatta om någon tog mitt arbete, skrev om mitt liv, mina tankar, hur mitt arbete blivit, sett ut, försök komma med en analys. Finns det ingen där ute som vill göra en uppsats på universitetet osv,,,jag ställer mitt material fritt till förfogande,,,all the best annars...

Populära inlägg