Vernissage på Galleri Korn 12-16

Idag är det vernissage på Galleri Korn, 12-16, Hornsgatan 145, längst ner mot vattnet. Det är faktiskt en riktigt underbar utställning. Riktigt, riktigt bra.

Valet i USA glider långsamt vidare. Det blev väl inte vad man hoppats på, men det skadar inte heller att se sig själv i spegeln. En del snackar om faran för klimatavtalet. Okej, en del av dom som gör det kör bil varenda dag, de går aldrig i stan, de käkar kött och trippar iväg med flyget till Thailand lite då och då.
De ska överhuvudtaget inte snacka om miljö, sedan är ju miljön du och jag. Det är vi som avgör hur det blir med miljön. Om vi kör bil, om vi köper solceller, om vi skippar den största delen av köttet, om  om, om ,,  miljö är inte klimatavtal. Det är vad vi gör. Politik är inte Trump, eller Åkesson. Det är vad vi gör. Det funkar inte att skylla på någon annan.

 Många oroar sig för Obamacare. Okej, USA är USA. Det är ett land som är mer eller mindre helt annorlunda än vårt, kommunistskräck, superkonservativt, förutom NY och nåt annat ställe, men 45 procent vill inte ha Obamacare. En annan fattar ju inte det, men så är det och varför det är så får du fråga någon annan om. Det är som med grekerna. De vill inte betala skatt och de  vill inte göra det eftersom de får inget för skatten, samtidigt så fattar ju vem som helst att utan inkomster skattevägen så är Grekland chanslöst.
Det ser enkelt ut, men det finns ofta historiska bakgrunder. Det enda man kan säga med bestämdhet är att om man gör en förändring så vill man se resultat.

Nej, och  hemma gick det visst dåligt med snöröjet. Det är klart att det är jobbigt när det är glashalt. I går gick jag från Nytorget till Hornstull fram och tillbaka och två tanter fick jag plocka upp som slog på äschlet rakt framför mig. Det gick bra, men det är jobbigt för dom då de faller handlöst.

Det roliga nyheten var ju fotbollslandslaget mot Frankrike. Så bra dom spelade och så skönt att Zlatan inte är med längre. Nu är det ett lag och jag har aldrig sett landslaget spela bättre på tio år. Underbart att se.

Läste om Fiona och Rebecka, har ju bott ihop med Fionas pappa i kollektiv 1977. Duktiga tjejer, men det enda jag kände efter att ha läst igenom artikeln var oro. Det lukta spritproblem lång väg i tidig ålder.

Nog om det. Solen skiner över hustaken, det blir vernissage och jag tror jag ska prova att cykla i snöröjet idag. Har ju slicks på cykeln, kan halka ordentligt, men vad fan: Livet är en prövning.

Populära inlägg