Hajen går iland.


Vilken soppa det är i Grekland. Nya förhandlingar med EU, strejker utlovade, bland annat generalstrejk den 8 dec. Hur ska det sluta? Alla skatter ökar, folk tappar lusten helt, husen minskar i värde, ingen har pengar, bara utlänningar som kommer in och tar för sig.

Jag åker ner till Giannis, får på en ny bakväxel med 31 kugg. Kan behövs i de här monsterbackarna och när jag är ute och testar växeln så kommer givetvis Sacha, den värsta cyklisten i sin bil, stoppar mig och frågar om vi inte ska ut och köra efter regnat. Ja, så får det väl bli. Man får plåga sig för vänskapen.

Jag vandrar omkring, hittar en katt som ser plågad ut och den haltar iväg då jag närmar mig och väser ilsket. En timme senare ligger den kvar och ser groggy ut och jag går till affären och köper en burk med småfisk och ger den. Väser lika ilsket då, men en kvart senare är burken tom. En stor falk hängde i luften så dagarna var nog räknade.

Ute i Agia Anna försöker hajen gå i land. Han har hållit på några år med det och det lär nog aldrig bli av. Jag köper lite fotopapper och skriver ut lite bilder då jag kommer hem.

Populära inlägg