I väntan på

Jag tycker den här är rolig, Jag och frun. Det trodde man väl aldrig att man skulle gifta sig. Det snackas om Krönet på Fejan. Krogen och kaféet, det var ju kafé från början, sedan tog juggarna över. Fan, vad juggemaffian köper krogar på Söder nu, snart har de väl tagit över hela Söder. Förr var det ju bara svartkaféer, på Nytan var ju nästan varenda kafé ett ställe där man pröjsa folk svart, skitdåliga löner. Hur det är nu vet jag inte, trots att jag bor  200 meter från torget går jag aldrig dit. I princip slutade jag med det då Tevere försvann. Det är så galet dyrt.

Jag brukar gå på Espresso house, en jävla kedja, men deras kaffe är billigt. Om man går o fikar i Skrapan så kan man sitta nere i de röda fåtöljerna och dricka dyrt kaffe. Fåtöljerna är värdelösa, värre än Mcdonalds. Så gå upp en våning och fika vid bokhandlen, mycket billigare fika, men jävligt dåligt städade bord och svindyra byllar,,,ja, ni hör, det slutar alltid med att man går till Twang, fikar bra och billigt kaffe, betalar om några dagar och hoppas att bullarna inte är för gamla,,,det finns ingen bra mellanväg, verkar det som.

Det var dagens rapport.

Populära inlägg