Wenke

Min fru jobbar hemma. Hör hur hon svär då hon tappar kaffekannan på golvet. Jag ligger i sängen. Hon är energisk. Inte mer energisk än att hon plötsligt kommer och flyttar tulpaner. Jag försöker säga något till henne. Hon väser tillbaka: Jag är på jobbet, älskling. Stör mig inte.

En annan är ju frilans, har ju aldrig jobbat enligt vissa, men jag masar mig upp. Har hittat en ny träningsmetod som måste prövas i backen, i slasket.

Jag  hamnade på biblan igår, gick igenom fotoböckerna. Fina saker, men det slår mig hur härligt det är med små fotoböcker, med hårda pärmar och gärna lite slitna. Lånar hem en Strömholm, Timo Sundberg har skrivit en skitlång text och det är sidor med handtextade sidor. Väldigt fin, läst den många gånger förr, men idag träffade den mig med kraft. Christers kanske bästa bok är nog den lilla Till minnet av mig själv,,,

Små böcker, blev inspirerad, köp mina böcker på Blurb.

Populära inlägg