Sekonderna lämnar ringen


Sekonderna lämnar ringen. Läser Slas, ser på boxning. Denna fascinerande sport där även de bästa blir skadade för livet.

Slas är bra, men ingen kommer att minnas honom. Minnet känns kort numera. Vad betyder någonting?

Räntan, kanske? Ja, den betyder ju allt för höjs den så ryker allt vi byggt upp, de falska drömmarna.

Isen är tunn, sekonderna lämnar ringen. Det finns ögonblick då man måste göra jobbet själv. Det tar liksom aldrig slut.

Det blir fredag. Jag köper bröd hos den gamle pressfotografen på Folkungagatan. Han gör jävligt bra bröd och semlan är inte kattskit heller. Jag har kört skidor i fem dagar, kroppen kräver sprit och fredagsmys.

När jag tävlade på cykel och skidor var oktober den månad vi fick dricka och röka och hålla på med hor. Resten av året skulle vi träna. Det gick som det gick. Inget är för evigt och all tokdisciplin kan krackelera, speciellt den om spriten och horet,,,den är enkel att skippa, helt enkelt för att den är så underbar att uppleva.

Fredagsmys, det är för dom som jobbar. Jag som åkt skidor i fem dagar och skådat Schiffrins teknik, kan också behöva fredagsmys. Ibland, då uppgiften är en övermäktig, är det fint med sprit och hor, i finare kretsar kallat fredagsmys.

I den senaste undersökningen kom man fram till att män var mer intresserade av mys än kvinnor och det stämmer med mina egna empiriska erfarenheter som är ganska djupa. De flesta brudar är inte så intresserade av mys, de vill ha en rejäl orgasm och sedan vill de återgå  till  tvprogram som handlar om att gifta sig okysst eller vad fan det nu är som är på tapeten.

Det finns så många fördomar och felaktiga forskningsresultat om kvinnor och deras sexliv som jag kan skriva om och bekräfta genom mångåriga studier, men jag ska inte ta upp alla, bara några och kanske inte idag, men jag börjar med myset.

Nåja, fundera på saken. Livet är för kort för att grubbla så därför tar jag en semla och en kopp kaffe i väntan på myset.

Populära inlägg