Benknäckarföre

Benknaclarföre idag. Det snöar två dm och är plusgrader. Då gäller det att köra fort annars fastnar man i snön och det är lätt att bryta eller vicka något. Inte bra alls.

Jag kollar på utställningar. Tycker det ser lite matt ut just nu, som om man saknar spets? Fotografiska tar upp en del nya, yngre förmågor, men jag vet inte om det bär hela vägen. Det är bra grejer, men jag vet inte om det drar tillräckligt med folk?

Vivian M kommer ju på Kulturhuset. Många längtar ju efter att se henne. Det är också fotoboksprisutdelning på SFF. För mig är det svårt att få det att klicka ordentligt, men så har det alltid varit. När det kommer till fotografi klickar det nästan aldrig för mig. Kanske bryr jag mig inte tillräckligt?

Kollade hotelrum i Arles, ska ni dit i sommar så boka rum nu, billigt och bra.Annars kan ni ju hyra av mig på Naxos, billigt och bra och jag sätter upp lite bilder så kan vi leka miniArles. Jag ska vara med på någon auktion på Fotografiska, men jag hörde att bilderna skulle åka ner till Malmö o ramas först.

Jag är också med i en kommande bok om europeisk fotografi. Det känns fint värre. Man kanske får sin bästa tid efter sjuttio.

Jag sitter o skriver på en bok, men är det värt det? Såg någon som jobbade på en kurs för de yngre, intellektuella, och där ingen läste böcker. Är det så att vår yngre generation, de runt tjugo, slutar läsa böcker? Ja, då undrar man ju varför man ska skriva böcker?

Jag kan göra en fotobok som kollas av två, tre tusen personer på nätet, men om jag skulle sälja den i bokhandel skulle jag kanske få iväg 400 ex i bästa fall. Jag känner mig lite fundersam, faktiskt.

Kanske ska man jobba stenhårt på att finna den digital form som fungerar och inse att göra böcker inte betalas någonsin, men att man blir läst?

Jag funderar vidare, som man säger....

Populära inlägg