Tzipras vann

Bommarna gick ner på den italienska landsbygden. Det var i mars och jag stannade, väntade på tåget och det var en lugn dag i olivlundarna. Tog en bild med mobilen, men det ville sig inte riktigt.

I Grekland vann Tzipras igen. Det var väl bra, men 55 procent röstade bara. Är det demokrati, då halva befolkningen inte röstar? Känns tveksamt, nog borde man komma upp i 85, 90 procent för att det ska räknas som demokrati?

Ja vad ska han o hans parti göra? Det blir spännande att se. Läste i DN och såg att Strage och några till hade varit ungmuffar. Det förklarar ju ganska snabbt varför jag alltid tyckt Strage o co alltid varit så otroligt töntiga. Man känner ofta på sig saker som är rätt utan att kunna förklara dom. Dom där ungmuffarna som växer upp är som dom blivit tvättade hela livet med någon slags parfymerat schampo, slutar aldrig lukta välfärd och självgodhet.

Måndag idag, tankedag, som jag brukar säga. Vi har tillbringat helgen med att kolla på olika deckare på film. Den nya trenden är att göra en kommisarie Morse,,,det rullar på och så plötsligt löser man hela gåtan genom att kasta in en ny person, eller hitta på något, som ska förklara mordet. Man fattar inte ett skit men ligger där i soffan och nickar till,,,,jaha, det var så det var och så tar man en kopp kaffe till.

Det går dåligt för Hammarby. Nanne har fina bortförklaringar, den enkla sanningen är ju att laget inte håller måttet. Undrar om dom inte åker ur igen, men det gör inget, dom har ju sin publik ändå.

Min polare, Nisse, fick rött kort i en korpmatch. Det tyckte jag var roligt. Han kunde inte låta bli att säga till domarn att han var usel. Han gjorde en Zlatan och fick betala för det. Så är det. Även i korpen tappar folk humöret.

Är det inte någon mer än jag som tycker det känns lite tandlöst i Svedala just nu. Det enda som riktigt suger tag i en är ju flyktingsituationen och volontärsarbetet. Det är ju helt fantastiskt, men lika förbannat blir jag sur då de flyr genom hela Europa för att komma hit. Vad är det som inte fungerar i resten av Europa och varför ändrar man inte på det?

Fotodummies, såg en del fina grejer på Spine, vinnaren i Stockholm var bra och speciell.

Måndag, hösten på ingång, två veckor till sedan Spanien. Och efter det november, labbmånaden.

Populära inlägg