Knullbilder

Knulla, älska, gillar vi att göra o ändå ser man inga knullbilder i svenskt foto? Det finns bara tre fotografer i Sverige som kan plåta sex, jag, Jh o Petersen. Rätta mig om jag har fel?

Jag gillar Larry Clarks Tulsabildet. Rakt på sak o ofta har killarna skitsnygga kukar. Om jag vore tjej skulle jag gå igång på en så snygg kuk. Danny Lyon har tagit en underbar sexbild på sig o damen i en spegel. Jh o Margot Wallard har tagit en liknande bild, ångande.
Petersen har ju den underbara på de som älskar på Grönan, bland bilarna, o den i fängelset då de gökar för de måste men då det också är smärtsamt förnedrande. Bra bilder med logik, känsla .

Tyvärr har ju Larry Clark blivit jävligt gubbsjuk. Danny Lyon plåtar väl inte naket längre. Petersen kan jag ställa vissa frågor om de senaste fem åren,  har till stor del lämnat närvaron i sina sexbilder och satsar på tillslaget. En som D'agata frossar i nakenhet o mänsklig förnedring, men lika förbannat får han hålla workshops på Fotografiska trots sina förnedringsbilder. Ett klassiskt fall av dubbelmoral enligt mig.

Som sagt, sex är inte lätt. Jag har inte sett en bra kvinnlig sexskildring? Är vi så olika ?

Populära inlägg