Framför tvn, årets första slalomtävling för damerna i Levi. ser brant ut. Tjejerna kör gudomligt bra och Anja är kommentator. Anja är bra. Ibland tycker jag inte våra idrottsstjärnor får tillräcklig feedback. Anja har en makalös karriär bakom sig. Hennes röst påminner om sin fars, Anders Persson.

Nu bor Anja i Umeå, den stan går framåt, verkar spännande.

Läser om Olle Länsberg, den fantastiske författaren, som fick en del böcker filmade, typ Käre John, tjänade bra med pengar, fick helvetiska skatteskulder, slutade skriva och reste på marknader, sålde böcker för att betala sina skatteskulder. Olle Länsberg var för mig en viktig författare. En annan författare, som också blivit inspirerad av Länsberg, är Torbjörn Säfve. Sävfe har skrivt en hel del enorma böcker, bland annat om boxning, poesi och kärlek. Kolla själva, verkligen läsvärda saker.

Jag sitter och tittar på husbilar. Hittar några ex precis över hundra tusen. Om jag tar mitt stipendium, köper en husbil, bor i den, så är frågan hur jag ska överleva? Jag får snacka med min fru, om hon kan ta mitt ekonomiska överlevande mot att jag köper husbil? Tror Ni det kan gå???? Inte jag heller...hm,..

Stoppar in mer ved i brasan. Det är härligt, ibland kan jag se mig själv bo på landet, ha en massa böcker, skriva och cykla, tänka till som det heter. Vi får se, vi får se...

Kommentarer

Populära inlägg