Vänskapen,,,,









 Jag har två Instatyper jag verkligen beundrar. Den ene är DAH, hans beskrivningar av livet kring sitt hus i Outer banks, fantastiskt fin, en slags evig energi. Den andra är den här fransk/grekiska tjejen på Sifnos. Hon kör omkring med sin flickvän, sin hund, bor fantastiskt uppe på toppen av Hora i Sifnos. Båda dessa DAH o hon levererar en slags härlig livslust och också ett starkt socialt sammanhang samtidigt som de är ganska så radikala i sitt tänkande.

Jag tycker om det. Det enda jag saknar i mitt liv är ett större socialt umgånge just nu, som tur var kommer min fru i veckan som kommer, men det här med Covid tar ner lusten att hänga ute med en massa nya människor. I normalfall hänger jag lite här och där, på två eller tre fik, på en krog osv, men nu är jag ganska avvaktande. Det blir skönt då We kommer, för då kan vi hänga i tre veckor och sedan åker jag hem en sväng och återkommer och hoppas saker och ting har lättat, mindre folk och då blir det mer häng.

Den här typen av bilder som jag visar här skapar en viss energi, light energi, ska man komma någonstans så måste bilderna laddas mer, helst i svartvitt dessutom. DAH har gjort en skitsnygg bok i färg och svartvitt, lite svartvitt just nu. Kolla in den på hans Insta.

En annan grej som slår mig så tydligt. Jag tittar på en del färgbilder jag tagit i Sverige och jämför dom med de grekiska och jag kan känna skillnaden i allt genom att bara titta på dessa bilder. Så märkligt.

Öppnar DN på morgonen. Inte mycket nytt under solen. I princip kan man ju säga att det mesta som är intressant går under DNs radar. Det är rent förbannat trist att vi inte har mer tidningar som gamla Etc, osv,,399, de som plockade upp strömningarna som inte syns, eller som inte de stora drakarna bryr sig om.

Det finns fortfarande inte en tidning som kan jämföra sig med Etc då det kom till bilder. Tänk Strömholms genombrott, eller Irlandsnumret, ellet Stocklassas bilder, eller,,,hur mycket som helst. En underbar tidning.

Bengt Alm visar fina bilder på Insta och Qalm också, för att inte nämna Jan Bernhardtz eller Gerry Johanssons fenomenala kort. Just Gerry har verkligen ett stort genombrott nu. Hans fantastiska, grå bilder går som en skön våg genom Insta. Så snygga böcker han gör och sådan konsekvens. Nu måste Mr Jan, Mr bengt och Mr Qalm göra böcker också. Jag ser ju potentialen. 

Så är det, ha en trevlig söndag.

Kommentarer

Populära inlägg