Jag dricker mitt kaffe och gör budget









Jag dricker mitt kaffe och gör de osynliga bilderna, samtidigt som jag räknar på min budget. Det är viktigt att inte hamna i det ekonomiska träsket. För en man som mig, som lever som en Gud på en pension på 12500 kr i månaden, med lya här och där, hus o bil och scooter och racercykel, så gäller det att hålla koll. Jag tycker om att hålla koll, för min koll betyder min frihet. Utan koll, hamna i träsket, det ekonomiska träsket, blir väldigt tungt.

Jag har det bra, försöker passera coronan, men den är som en vänsterkrok man inte ser. Han man en jävla otur blir man däckad. Jag är mycket rädd för den, inte livrädd, men mycket rädd. Det är som det ekonomiska träsket. Vännen i Portugal skrev om åldrandet, att han kände en viss trötthet inför snacket om att den bästa tiden kommer då man blir 65 typ. Jag håller med honom helt. Hur fan har man levt om man tycker den bästa tiden kommer efter 65+ . Det är väl inget att snacka om, det är en jävla skittid och den blir bara sämre och sämre även om man levt på rätt sätt. Det är ungefär som dom som påstår att det blir bättre fotografer efter 65. Vad är det för trams, har de fotograferat i 45 år innan eller började de i förra veckan. Finns inte en fotograf som är bättre efter 65 än hen var för tjugo år sedan om man började då man var 20.

Jag gör budget. Jag har lån som inte går att betala, lån kan bara lösas genom försäljning eller arv. Förr kunde man lösa ett lån på tjugo år eller så. Ingen vettig människa med normal inkomst löser ett lån på tre mille, en omöjlighet. Det är därför jag gör budgetar.

Jag ska cykla idag, Igår konstaterade jag att det går inte att cykla på en elracer om man cyklar med andra på racercyklar för farten blir för hög. Så fort man kommer upp i trettio km i timmen hänger inte en elracer med, den är för tung och motorn slutar ju funka vid 25 km i timmen. Den funkar uppför men på rakorna, om man är fler som cyklar tillsammans, så kommer man ju direkt upp över trettio km i timmen och då blir elracern ett blysänke. Den kommer att fungera perfekt på Naxos där det bara är upp eller ner, finns inga rakor, så då fick jag veta det också..

Kommentarer

Populära inlägg