Testing



Jag testar nya kameror, framför allt hur snabba och bra de är på gatan. Två saker slår mig: nu har jag arbetat så länge med lös sökare och lärt mig kolla på skärmen bak samtidigt.Det känns idag naturligare för mig, som dessutom har glasögon, att ha lös sökare och samtidigt se hur bilden utvecklas på skärmen, ljuset och kompositionen. Det andra är hur fruktansvärt snabba dagens moderna kameror är.

Hålla på och snacka om bildkvalitet idag är bara löjligt. Den är i princip för bra, i alla fall för mig, som levt och arbetat med Trix i 35, 40 år. Vad tror ni Cartier Bresson sa då Trixen kom? Vad var den då, 200 asa,,,,kolla grabbar, snabb film,,,nu jävlar blir det åka av...

Nej, det är lugna puckar alltså, det är bara att kräma på och sluta snacka.

Greg Lemond ska arbeta med Eurosport. Fint. Cancellara är grym, undrar om han vinner till helgen också? När man ser cyklisterna köra på gatstenarna så får man lust att gå ut och köpa ett styrband till, så det blir mjukt på styret. Idag cyklade min son, strax 21 och jag, strax 65, tillsammans. Vacker känsla, inget annat. Vacker känsla, stor lycka och på det sol, långkalsonger och lite snask i bakfickan.

Populära inlägg