Domen mot antirasisten

Jag är fortfarande förbryllad över domen och åsikterna som florerar.
1. Vänster och högerextremister är samma skit. Det är inte samma skit. Högerextremister har i sin ideologi att färgade, judar, romer osv, är mindre värda. Det är för ett ojämlikt, odemokratiskt samhälle, där våld ingår i deras ideologi .
Jag har varit sk vänsterextremist hela mitt liv och jag har aldrig haft något annat framför mina ögon än ett öppet, rasistfritt, jämlikt och demokratiskt samhälle där det viktigaste är resusrsfördelningen. Att alla ges någorlunda lika förutsättningar i livet.

2. Det är synd om, de har det svårt, det är en reaktion på osv... Visst, många lever under jobbiga förhållanden, men det betyder väl inte att man behöver bli rasist. Jag tycker det är löjliga argument. Om man har det svårt så får man väl ta reda på lite olika saker, varje människa har en skyldighet att se hur samhället fungerar, ta sig en titt på vad som är det vettigaste alternativet, inte bli en korkad nasse.

Det är ungefär som våldtäkter. I hundra år har man skyllt på fylla, att män inte kan hålla emot om bruden är snyggt klädd, eller halvnaken,eller,,,den enkla sanningen är ju att män som våldtar kvinnor gör det med avsikt, det är en handling som sker med berått mod. Det går inte att ursäkta män med någonting där. De är svin helt enkelt.

3. I dagens DN tycker Hanne Kjöler( den människan blir bara värre och värre) att folk i Jönköping inte ska låtsas om att nassarna också ska demonstrera på arbetarrörelsens viktigaste dag. Det är ju samma sak som att säga"Välkommen in i familjen". På samma sätt tycker jag det fungerar då folk säger att demokratin skadas av Åkessons tårta, att man försvarade sig i Kärrtorp osv..man vill liksom inte se att det är nassarna som startar allting, att de gör den ena våldshandlingen efter den andra och mångas svar är: Vi måste lösa det demokratiskt. Jag skulle vilja säga att den meningen, vi måste lösa det demokratiskt, är samma sak som att anpassa nassarna till vardagen. De hör inte hemma i vardagen.

4. Saker och ting hade kunnat lösas mycket bättre om snuten, staten, domstolar gjort sitt jobb, men de gör inte sitt jobb. Otaliga nassegrejer passerar obemärkt. åklagare lägger ner osv.  Det finns väldigt många likheter med hur våldtäkter behandlas. Den här killen som fick 6,5 år hade ju tex aldrig stuckit en kniv i en nasse om snuten gjort sitt jobb. Givetvis ska han ha ett straff, men det stora bilden är att nassarna går fria alldeles för ofta. Men det är klart, allt löses ju på demokratisk väg.

Populära inlägg