Manlighet

Alla misstag man gör. Igår plåtade jag ju AIKs marsch, eller rättare sagt, jag gjorde det inte. Jag missade alla bra bilder eftersom jag glömt sätta i minneskortet. Kom på det i sista sekund, sprang tillbaka och drog några rutor bara för att få ihop det hela. Missade dock några riktigt bra bilder.

Nåja, sånt som händer. På natten brakade det loss. Då var det dessa idioter till huliganer som slogs som fan utanför dörren. Trött blir man på dom.

Det snackas mycket om manlighet. Okej, om nu man i snart tjugo år hållit på och försökt få pojkar och tjejer att respektera varandra, skapa en varm relation, mjukare män, så kommer det ända fram sådana här män, så vete fan om jag ids snacka om manlighet. Det är en slags idioti. Jag gick inne i AIKklacken, precis som jag gick inne i Hammarbyklacken. Vad då skapa förståelse? Det var samma förbannade hat hela vägen i båda klackarna. Det är kriminalitet och inget annat och bör behandlas som sådan också. Hårda bud helt enkelt. Det ska kosta att vara kriminell och sedan får man välja sida: Fortsätta att vara kriminell och låta det kosta ännu mer eller välja en annan väg i livet. För mig är alla dagar lika, dvs ljuvliga.

Ja, nu blir det påsk eller har det redan börjat? Vem vet, vem vet 


Populära inlägg