Jesus Christ superstar

På landet. På den ena kanalen, ishockey. Det är verkligen en sport i fritt fall. Är det VM de ska spela nu i någon ny diktatur? Suck, ibland går sporten mig över huvudet. Finns en slags imbecillitet inom idrotten som verkligen är störande.Typ snacket, vi är idrottsmän och idrottskvinnor och vi snackar inte politik.
På andra kanalen, Jesus Christ superstar. SÅÅÅÅÅÅ bra. Vilken story, vilka sånger, vilket tryck. Superhippie, supersnygga kvinnor och män.

Jag minns hur tagen jag var då jag plåtade föreställningen någon gång på sjuttio eller åttiotalet. Värsta trycket helt enkelt. Jag har även plåtat folk i Jerusalem som burit omkring med bandare på högsta volym, dragit kors med hjul och folk utklädda som Jesus och hans anhängare. Skitbra.
En annan föreställning jag plåtade mycket var Tältprojektet med Totta Näslund och co. Det var samma tryck, samma sköna feeling, samma hippiekänsla.

Ja, inte mycket mer att säga. Jesus Christ superstar är grejen. Hippe, tryck, story, bättre blir det inte.

Populära inlägg