Det finns dom som tycker jag är kritisk. Då skulle ni veta hur hård jag är mot mig själv. Av tusen bilder kanske, obs, kanske, jag tycker en är bra, eller halvbra. Jag har märkt att jag står inte ut med autofokus längre. Det är för krångligt att ställa skärpan, låsa den, flytta kameran osv,,,det slutar alltid med att jag missar skärpan och jag har missat skärpan massor den senaste tiden. 
Det är både snabbare och enklare med manuell skärpa.

På fiket satt italienaren. Såg att han kollade på Paris Roubaix på telefonen. Vi kom i snack. Han var ju värsta cyklisten. " Hur mycket har du kört i år då", sa jag. "Två hundra mil", svarade han. "Shit pommesfrittt", sa jag. " Det är mycket". Ville inte säga att jag kört tjugo mil i år.

Vi kom överens om att Wiggins gjorde ett fint lopp. Han cyklar snyggt, att det kommer en ny generation cyklister som är som humlor. De kan klättra och spurta. I normala fall är cyklister lite klena typer som jag då, men nu kommer det kralliga typer som kan klättra i berg, Degenkolf, Sagan osv,,men som också kan slå på en rökare till spurt. 
Italienaren drog iväg och jag satt kvar på fiket och försökte klura ut hur jag ska få till skärpa på grejerna utan att behöva köpa en storkamera. Det går ju med blixt, men vem fan vill använda blixt?

Populära inlägg