Litteratur är svåra grejer. Jag läser två nya böcker som fått fina lovord. Den ena riktigt fina ord och jag fattar inte ett skitb . Tycker det är tillkrånglat och klyschigt. Stål, heter den boken. Den andra boken är en svensk deckare.

Jag borde gå och lägga mig, klockan är ju snart halv elva. Jag lägger mig tidigt och vaknar sent, vid sju. Märkligt, men skönt. Det märks att det är stiltje nu lite överallt. Det finns en del som är jättelyckliga över tex Facebook. Jag fattar inte hur man kan ha något känslomässigt  förhållande till Facebook?

Försvinner det så försvinner det. Märkligare, eller otäckare kanske, var snacket om att vi måste rusta upp vårt försvar för ryssen kör hårt, rustar som fan tydligen. Vilken spiral är nu på gång.

Till den som är intresserad skickar jag Historien måste berättas som pdffil. Lämna bara adressen här i kommentatorsfältet. Annars kan jag också påminna om Donationsknappen och workshopen den 3-5 maj i Stockholm.

Kommentarer

  1. Jag vill gärna ha Historien måste berättas som pdf. Lägger in en slant på ditt Nordea-konto.
    Mejl: spider1750@yahoo.se

    Anders W

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg