Det var en hård dag på fjället idag. Vargkäftarna nafsa en i röven hela tiden. Vad fan tror dom storhundarna? Att dom ska få smaka skinka, eller vad? Ab har ju vallat perfekt så jag gled ur deras drägglande käftar, hamnade nere på torget, kom på att det var dags att köpa medicin mot höjdsjukan och fartblindheten, ja mot alla blindheter en människa som jag, född i Vårmträsk kan ha. Ni fattar, det är ju hela biblioteket.

Jag slängde på mig Abs jaktmössa, se bilden, och den är ju fan hämtad från Parnassen i Paris. Jag lunka in på apoteket och bakom disken stod hon som jag inte kände från förr( jag känner alla från förr). Strax innan hade jag varit o gjort nycklar till chatååt och det tog bortåt en timme med allt kaffe och alla storisar jag skulle dra och lyssna till. En snubbe berättade till och med att han var 26 och rädd för tandläkaren. Ja Ni fattar, alla älskar en freerider.

Skit samma, nu var jag på apoteket och lullade fram mot kassan med mitt mest vägvinnande leende och beställde medicinerna mot mina blindheter.
- Har du leg, säger hon?
- Vad då leg, säger jag? Har aldrig haft ett, hade inte ens ett leg då jag slogs med Eta mot snuten i Spanien/Baskien.
- Känner du någon här som kan intyga att du är du?

Suck, jag känner ju alla, tittar mig omkring, alla ser ner i golvet, men vad fan, är det inte Skåningen, den gamle fotografen och vapenkompisen från 70-talet som står och kollar på eteriska oljor i ett hörn.
- Tjena Holger, kom hit och han kommer över och berättar för damen som jag inte känner, men nu har en slags relation till, att jag är fartblind och höjdrädd.

Det räcker, får punga ut en halv månadslön, sedan tar jag Den Röda Ferrarin och kör mot chatååt och i korsningen står en hippie och liftar. Gillar hippies så han får åka med till Duved, i alla fall halvvägs.

Han skulle dricka öl med en polare i Duved och sedan skulle han lifta hem till Undersåker i natten. Det var ju bara minus 20 så det skulle nog lösa sig.

Ja, det var det liksom. Hur går tunnelbanan idag? Är den försenad igen, eller?

Kommentarer

Populära inlägg