Längtan efter en chokladkaka...



















 Plötsligt blev min längtan efter en chokladkaka för stor. Jag gick ut och köpte en korv med bröd och hela tiden tänkte jag på det där som stod i DN, om att korv nog inte var mat. Att det var frågan om grillad korv var mat, helt uppenbart var det farligt att äta. Tänkte på mina ungdomsår då jag spelade hockey på vintrarna, drog utrustningen på en spark, ( var målvakt) och på väg hem passerade jag alltid korvkiosken och ofta köpte jag ett KORVBRÖD med senap och ketchup, hade jag med pengar köpte jag också en korv till brödet och toppen var de gånger jag hade råd med bostongurka.

Det är i den skolan jag är uppväxt, släpa sin hockeyutrustning, där en del var snodd, en del hade jag sytt själv,  på en spark och sedan korv med bröd utan korv.

Korven var Gudomlig och chokladen också. Tröstade mig med att choklad  är bra. Mindre risk för stroke, efter det somnade jag. 

Här kommer en del bilder som jag hittade i mina minnen, på Fejan. 

Kommentarer

Populära inlägg