”Du måste gå in i återfödelsens mytomspunna värld, spana upp i natthimlen och prata med dina förfäder. De är klarvakna”

Det var Bob Dylan.

Tiden är märklig. Kollar i boken från Strömholms utställning på Nationalmuseum. Nog de bästa texterna som skrivits om CHR sedan Hasse Erickson 1979. Framför allt glädjer jag mig åt Timos text. Timo var ett slags geni som dog för tidigt.

Mycket fin bok och det är en sak som jag alltid tycker är mest intressant med uställningar, den bok eller katalog som kan komma med. Den här boken hade uppfriskande texter, det måste helt enkelt vara så att tex Anna Nilsdotter, som är gift med Christers son Joakim, suttit och läst de brev som Christer lämnat efter sig. Texten är mycket faktaspäckad på ett skönt sätt som tyder på speciella källor.

Som sagt, köp boken, bra, snygg, billig.


Jag tar det lugnt känner mig som en trött björn. Sover mycket, kanske kan leda till något. Vissa säger att man ska sova lite, jag föredrar att sova mycket. Det gynnar min fantasi.

Kommentarer

Populära inlägg