Strömholm Elliot och en båt som lämnar kaj..



Ett fartyg lämnar kaj i storm. Det är alltid maffigt att se. Jag läser DN, kriget, vilka uppoffringar de gör ukrainarna. Ett krig lämnar hemska spår men jag ser inte heller någon annan lösning än att de vinner kriget mot Ryssland. De har all rätt i världen att försvara sig och vi ska stödja dom. 

SD, det rullar på. Jag undrar vad de tänker de som röstade på SD för billigare bensin? Eller av andra skäl? Den stora sorgen är ju att halva mänskligheten, dvs den kvinnliga, är förlorarna. Jag är man men känner som en kvinna, för den kvinnliga kampen. Det är bara att konstatera att det som kvinnor kämpade för, eller det som vi så många trodde skulle bli framtiden, kom aldrig till stånd. Jag tycker inte moderna kvinnor har fått det mycket bättre än de hade det på sjuttiotalet, visst, vissa saker, men stressen, konkurrensen, modet, kraven på det perfekta, har väl aldrig varit värre och då man läser om att det inte finns ställen att föda sina barn på osv,,,så undrar man ju vad som gått fel, eller dödsskjutningarna. Är det någon brud som travat fram med en Ak4 och mördat nån i ett annat gäng? Tror inte det? 

Eller har jag fel?

Det har gått helt åt helvete och räddningen är inte SD. Jag vet inte ens om det är partier det handlar om. Kanske kultur, kanske kultur som bringar fram mänskligheten i oss?

Jag läser med glädje om Angelica Elliot på Stadsmuseum och Strömholm på Nationalmuseum och det intressanta är att båda sysslar med liknande fotografi. Väldigt privat, dokumentär och nära, beskrivande. Tänk att det ska vara så enkelt? Tänk att det som handlar om livet är det stora. 
Kanske inte på kultursidorna, men för oss som är människor.

Jag säljer en Ricoh Gr11, som jag haft ett tag, använder den aldrig. 3000 kr, om du vill ha sökaren som sitter på, en tusing till.





 

Kommentarer

Populära inlägg