Mellan de andra bilderna,,,

Christer Strömholm har en fantastisk utställning på Nationalmuseum. Den borde alla se som är intresserade av livet. Här är vi i Gerlesborg, där Christer bodde ett tag innan han flyttade tillbaka till Stockholm.
Tompa och jag på krog på Birger Jarlsgatan


Dessa teaterfestivaler, Det var underbara tider, den här gången i Köpenhamn


En annan Tompa, den gode vännen, på Nytorget


Barnbok på gång, Småmänniskor


Östermalm, Strandvägen, demonstration mot Löntagarfonderna. Tunis, Lars Tunbjörk kom den dagen att ta en av sina bästa bilder.


Indien, detta elände,,,


Min son och jag.


Skåningen, alla dessa underbara människor. Konstigt nog lyckades jag ställa ut två ggr i denna skittrånga lokal.


Här ställer jag ut ngn annanstans, till och med på muggen, som synes.


Nicaragua, ett annat elände,,


Per o Hunden, Skåningen


Den här bilden hittade jag av en tillfällighet. Jag på en av mina otaliga resor runt Sverige med kameran. I backen uppför ut från Härnösand. Det var i den här backen Bröderna Fåglum gjorde en stöt och blev med sin värste antagonist, Jupp Ripfel. Jag var där även den gången.


Södergata. Jag trålade gatorna hela tiden. Varje dag. Det var inte lätt men mina bilder gav mig en slags känsla för det ljusa livet, för känslan av att få vara sig själv.


Jordcirkus, troligtvis i Hamburg. Åh, jag älskade dom också. Livet på den tiden var så mycket mer än idag. Vi hade tid att arbeta, knulla, festa, drömma, idag verkar hela skiten ha packat ihop och de unga blivit en hög nypuritanister. Det är fan helt värdelöst. Tänk för fan om....


Nationalteatern, på nån turné, kan ha varit Tältprojektet?


Redan som ung var jag en konstnär, kolla mössan.


Nina och co, många bra författare på den här bilden, innihelvete många skulle jag vilja säga.
 

Kommentarer

Populära inlägg