Eldkvarn

 


Long time ago...Piska mig hårt, eller Eldkvarn som de kom att heta. De gjorde Kungarna från Broadway och jag skulle plåta dom. De var ju från Norrköping och Broadway var ett fik i Norrköping. Vi skulle träffas på Fiket. 

Jag körde till Norrköping, ingen där, vänta ett tag, ringer Plura och då får jag höra att de sitter på Fix, på Fleminggatan i Stockholm. Bränner tillbaka till Stockholm, hämtar upp dom o tillbaka till Broadway i Norrköping. 

Sedan turnerade vi i en gammal risig buss, utan värme. Jag minns att jag tog in på akuten i fem olika städer för jag trodde jag hade fått hjärtattack. 

Bilden, kom till mig genom en kompis som skickade den till mig idag. Om Ni ska se bra bilder på Eldkvarn, Wenche Arnesen är helt fantastisk. En av de bästa skildrarna av 70-talet. Hon ingick också i Eldkvarn på den tiden.

Kommentarer

Populära inlägg