Börjar känna mig som Ansel Adams





 Jag älskar Ansel Adams. Hans naturbilder är starka saker. Jag kör en röd scooter, som egentligen var svart. Kanske är läge att berätta den historien? Det var nämligen så att jag köpte en scooter av Naxos värsta rufflare, svart givetvis, typ 8000 kr. 

När jag kom till besiktningen första gången så sa killen: Den här går inte igenom, kolla själv och så kollade jag i regpapperen. Röd, stod, den skulle vara röd men rufflaren hade lackat om den svart.

- Du måste måla om den röd, sa killen.

- Ge mig en halvtimme, sa jag och drog till närmaste färgaffär, köpte en burk Ferrarirött, blåste på färgen på tre minuter och den torka på vägen tillbaka till besiktningen.

Sedan var hojen igenom.

Ansel Adams åkte omkring med en stor jeep, assistent och storformat och mycket huckel om buckel , men jag har en kinesisk mobil i bröstfickan, ingen assistent men dock en röd scooter som går som ett spjut.

Kommentarer

Populära inlägg