Tranströmerbiblioteket


 Jag går ut då det mörknar. Jag har alltid tyckt om att gå ute då det är mörkt. Tar på mig en extra tröja, går till Medis, vandrar runt i det nya Medborgarhuset. Får nästan tårar i ögonen då jag ser det nya biblioteket. En sal för bildning, så vackert, så mänskligt.

Sedan kan man deppa över att musiken försvinner från huset. Det verkar myglats bort. En krog ska öppna. Vi får se helt enkelt.

Det är kö till bilen där man vaccinerar sig. Kön står stilla och jag frågar en kvinna hur länge hon stått. Två timmar och hon är ännu inte framme för att få sticket. Säga vad man vill. Man kan flyga till månen men ordna en mänsklig, vettig vaccination verkar vara något som överstiger mänsklighetens förstånd. Det handlar givetvis, som alltid, om pengar. Man har sålt ut vaccinationerna till några privata aktörer och de klarar inte av det. Svårare än så är det inte och så verkar allt bli i Stockholm.

V pressar Sossarna och varför skulle dom inte göra det? Är de det enda partiet som inte får ha någon åsikt om sossarna. S, behandlar ju V som skit, är mycket mer intresserade av C, vilket borde säga en och annan sak.

Jag tror sossarna går samma öde som sossarna i Danmark, totalt fiasko. Och med all rätt.

Jag köper en korv, möter min fru på affären. Hon är vacker. Det är vackert att se sin fru som en människa bland alla andra. Ibland måste man se sin kära bland andra, för att se hur vacker hon är bland alla de andra.

Idag svängde det verkligen till, hela den här tiden är en sväng. Maten, allt, svänger tillbaka, till något enklare,,,,det är bara att konstatera. Vi ser det inte alltid, men det sker.  Nu önskar jag bara att man bojkottar fotbollsvm i Quatar,,hur i helvete kan man acceptera en sådan tillställning och ur kan Beckham gå in som ansikte för fotbollsvm? Är karln en idiot?

Kommentarer

Populära inlägg