ett inlägg....

Läser Danny Lyons blog, om det digitala och det analoga. Även om det analoga är bättre så är det inte längre något att snacka om. Man orkar bara inte.
Det är som det är.

Julen var hemsk, precis som nästa alla jular varit de senaste 25 åren. Jag har alltid sagt samma sak efter julafton passerat: Inte en jul till i Sverige.

Vet inte vad det är men det är något med det instängda, att man inte får luft i alla krav och förväntningar, klaustrofobiskt. Snackade med en kvinna jag känner som rest till Naxos över julen och hon har aldrig varit på Naxos på julen. Hon tyckte det var ofattbart. Inte en jul till i Sverige. Grejen med att lämna den svenska julen är att man firar inte julen.

Någon skrev att fotografer som tar bra bilder har tur. Jag brukar tänka på Stenmark som sa: Ju mer jag tränar desto större tur har jag.

Ju mer jag tittar på fotografi, desto mer saknar jag berättelserna. Allt mer blir sporadiskt, uppspräckt. Det borde vara tvärtom.

Populära inlägg