Meningen med det hela..

 


Piccolino, Kungsan. Jag var tvungen att fråga mig själv varför jag fortfarande håller på och knäpper kort. Den första grejen är ju att kameran är en kamrat som leder mig in i liv, som en hund ungefär. Den andra grejen, kanske den viktigaste, är att jag vill skildra liv. Korta möten, visa på människans och livet skönhet. Genom att ta en bild får jag ta del av något och dela med mig av något. Jag tycker helt enkelt att det är för tyst mellan oss människor. Vi borde lysa och prata mer. Vad det inte handlar om är egentligen fotografi. Det blir en bild, en avspegling av ett möte eller händelse, men alla de sk fotografiska referenserna är helt oviktiga. För mig handlar allt om rörelsen, doften, ljudet, leendet, känslan av människa. Och för att fullända o sätta samman detta så måste det bli en berättelse. Min berättelse började då jag föddes och har ännu inte fått en punkt och i detta finns en stor glädje.


Kommentarer

Populära inlägg