Torsdag, som är som en söndag..


 En torsdag som är som en söndag.

Jag går ner på fiket, sitter ute, kanske 17 grader. Ljuvligt. Blir bjuden på Fikat av en krogägare från en annan by. Sassa kör förbi på sin racer, ser mig och vänder tillbaka. Vi tjattar lite, första repan på tre månader först benskada och sedan covid. Men, nu var det dags.

Blev inspirerad, hämtade ut min racer, kortbyxor, pumpa däcken och iväg, 35 km i bergen.

Ljuvligt.

När jag kom hem åkte vi ner på stan, stendött, tre krogar öppna, väldigt lite folk, mest ungdomar, återvände snabbt hem igen för att fika på verandan.

Elen la av, veden var sur och jag fick skura under vinrankorna för stenarna blir helt svarta och samtidigt klippte jag lite i citronträdet..

Alltid något på en torsdag som var som en söndag.



Kommentarer

Populära inlägg