Pics forever 2...

 


Det är en del snö i dessa bilder. Åren 2000 till 2016, ägnade jag vintrarna åt att åka skidor och leva på det. Konstigt nog gick det ganska bra, hade en schysst redaktör som sponsrade mig och en del av vännerna i den exklusiva eliten, hjälpte mig också, men framför allt upplevde jag ett stort kamratskap. 

När jag tittar igenom den här högen bilder så blir jag faktiskt mest glad över bilden på mig själv, då jag sitter på ett kafé med kontaktkartor, lupp och en penna och markerar de bra bilderna som jag tagit den senaste tiden. På något vis representerar just kontaktkartorna, fiket, pennan och den långsamma koncentrationen den verkliga essensen av min och mångas fotografi: Att sitta ner, känna in och se allt det man varit med om, återigen komma tillbaka som stopp i tiden och kanske stopp för framtiden.

Väl bekomme.


















































Kommentarer

Populära inlägg