Pics 3

Livet är som en kontaktkarta. Jag håller undan alla mina kända bilder, försöker finna ett annat minne. Idag har det regnat, en underbar dag. Jag har legat i sängen hela dagen, sett in i en brasa, gått upp och rört i brasan och drömt, just det, drömt.

Katterna har sovit i 12 timmar, nu är det kväll och dags att gå ut. De kanske inte vill det, om det regnar och blåser storm, då kanske de får stanna inne. Det är ovanligt, men ibland kan man rucka på olika uppfattningar man har.

Det ser bra ut, på något jävla vis ser det bra ut. Jag kollar på en ung kvinna, Jonna, som har en blogg med en miljon följare, en otrolig mängd. Hon lever i Norrland någonstans, kliver omkring som en snygg tjugofemåring och lever vildmarksliv, samma liv som min mormor levde. Hackar upp is då hon ska tvätta osv,,,,jag säger inget om det, man lever som man vill, men lite underligt är det att nu längtar folk tillbaka till det som min mormor lämnade med glädje. 

Det är kanske för snyggt men det är också ett bevis på något: Att unga människor vill leva på något annat vis än de vill att man ska göra idag. De vill ifrån stressen och kraven. Det är vad den här bloggen är beviset på.

Annars tar media upp allt och förstör allt. Det blev plötsligt populärt med Van och Tinyhouses och plötsligt exploderar media av skitnsygga Vans och skitsnygga Tinyhouses som ser ut att kosta millioner.

Det var väl inte det som var meningen med en Van eller ett Tiny house? Meningen var väl att få ett enklare, roligare liv. Inte en jävla bostadsrätt på hjul eller Tinyhouse med galet banklån...

Jag tänker då på Skogsnäskollektivet, där man byggde upp en by utifrån en ekologisk ideologi och det skulle byggas vackert och billigt och inga lån. En tankegång som jag följer och som borde gälla Vans och Tinyhouses,,,,lev väl, lev vackert och lev billigt,,

 























































 

Kommentarer

Populära inlägg