När tiden står stilla....


 Jag köper en Nikon Aw någonting, en pocketkamera med fast glugg som man kan använda på stranden och i vattnet. Nästa steg ska bli en rulle tri-x, sedan framkalla och göra bilder på det klassiska sättet.

Nu kommer en tid då bilderna kommer att se ut så här, fokuserade. Jag kommer inte att köra iväg ett enda skott som inte är ett skott.

Thats it.

Möter Iris på vägen, en tysk kvinna som gör smycken,  i sextioårsåldern. Klart raffinerad, snäll, kul, egentligen är det så på den här ön att det finns några kvinnor som är jävligt fina, smarta, artister och de vill inte ha något förhållande men manliga vänner. Jag är gärna en sådan man. En heter Olga, en annan Doris, en tredje Chaterina, en fjärde A, en femte,,,,alla är smarta och förbannat roliga och dessutom glänser de av någon egen inre skönhet och alla är filosofer. 

De där brudarna är nog dem jag gillar mest på ön, förutom min inneboende, som är en helt underbar lirare. Var man än kommer, om man stannar tillräckligt länge så skapas det ett slags band. 

Jag gör en bild på min älskling. Det här ansiktet kan jag alltid titta på. Ibland finns det en blick man måste försvara och förvara. De kvinnor jag levt med genom åren har alla haft den där blicken, kajalblicken..

Man ska inte tro man är så speciell, eller så ovanligt. Man är nog ganska lika hela tiden, men en sak har jag lärt mig genom åren och det är att det inre arbetet måste få ta tid. Det är inte lätt att vara artist, det är lika svårt som att vara anställd, men man blir ju ledsen då man hör om barnmorskorna? Hur svårt ska det vara och hur länge ska Sverige nedrustas.

Pensionerna, jobba till 66, 67, fan korkat. Och hur låga ska de får vara? Lika korkat.

Våldet? Det är knäckande då folk sitter och blåljuger i rätten, tar tillbaka vad de sa i första polisförhöret osv..en otroligt komplicerad fråga, som egentligen bara kan lösas med sociala insatser. Visst, hårda straff, var har det fungerat, även om reptilhjärnan säger att de där 17-åringarna som skjuter folk borde bli inlåsta på livstid. Grejen är ju att de, i och med skotten, redan har förstört sina liv. De är blåsta och körda och tyvärr tog de någon annan med sig i samma ögonblick de tryckte på avtryckaren.

Miljön? Är folk beredda på att betala priset för miljökatastrofen? Betvivlas. Jag vet många så kallade radikala människor som köper ekologiskt, snackar om miljön hela tiden, men utan att blinka konsumerar de som fan, reser til Thailand, vinter och sommarresor, köper nya prylar hela,,,för Guds skull, håll käften, orkar inte med er. Res och gör vad ni vill, vad samvetet säger åt  Er att ni tål, men för fan: Håll käften med Er präktighet.

Pensionerna, våldet och miljön blir det som avgör valet och SD kommer inte att lyckas. De är någonstans redan körda, skönt nog och samma gäller Moderaterna. Det har alltid varit ett äckligt parti och kommer alltid att vara ett äckligt parti. Sedan jag föddes ha de gynnat de rika och det är deras idé med partiet. Det och inget annat.

Insta är kört, det ska bli Tik Tok,,,så folks, leta någon annanstans. Jag köper en analog kamera, känner mig som 17 bast, upptäcktsfärd. 


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg