Trottoarrunkare o Early morning snow

Det snöar i den tidiga morgonen. Jag vet hur det kommer att låta på fiket. De flesta har en näradödenupplevelse. Jag säger bara : Rock on,

Jag ser ut, njuter, har redan fått på mig de varma och ultrasnabba långkalsongerna. Nu är man het. Tröjan luktar lite svett. Sexigt. Det är en massa jävla reklam på den, för Vattenfall bland annat. Sätter en tejpbit över den reklamen. Det finns gränser.

Rock on. Snö är häftigt. Snö är sexigt. Jag kysste min första kvinna i ett snöfall, eller rättare sagt: Hon kysste mig. Jag var ju så förbannat fumlig så jag till och med tände ciggen på filtret.
Men det var då, sextiofem, sextiofem. Efter det har jag aldrig rökt.

Lundell skriver sin blogg. En själsfrände. Underbart. Jag är tämligen trött på alla som kan och vet allt. Herregud, en del uttalar sig om allt men har aldrig gjort ett skit. Världsmästarna, som jag kallar dom. Lundell är försiktighet, poesi och en viss dos av humor,. Now we are talking,,,,Rock on...snöar på. Man får ju fan ståpäls.

Strax drar jag i mig en dos D-vitamin, lite gurkmeja i yoggen och lite frysta blåbär och kroppen blir stenhård, redo för snön...yeah, Rock, Flottsbro, here I come...jävla töntbacke, 35 sekunder ner, och två minuter upp, men vad fan, kul har man ändå, bara svänga, svänga och svänga. Inga jävla fetskidor som man bara kan köra elvor med,,,fattade ni det, ni trottoarrunkare,, elvor, rakt ner,,,

Hoppas Långskånken från Luleå kommer och hälsar på, fika efter timme, det är regel bland eliten och det kör jag också på. Det är säkert en nya kids i backen, sådana där som aldrig sett snö. De är underbara, rakt ner och dö, sedan upp igen, kanske,,,

Halleluja, jag ber en bön, ligger på knä och tittar upp mot himlen, ge mig lite sol också eller ska jag ta en dubbel dos D-vitamin, kommer solen att tränga igenom,,,,Vem vet, vi tar inga risker, dubbel dos,,nu är det dags, de gula Rosspjäxorna är laddade, i bilen ligger Atomicen o frustar som en ardenner i spiltan och vill ut och jobba,,,Rock on friends,,,nu är allt på plats,,,arrividerchi...

Populära inlägg