Kanske en semla?







Börjar fundera på om man kanske ska lägga om sin livshållning? Resa till varmare trakter över vintern? Så här kan det ju inte hålla på? Sluschsnö och is.,bara skit och mörker.

Jag får räkna på det till nästa vinter. Jag räknar in mina analoga printar. Om jag köper passepartouter  för tio tusen så har jag en 90 stycken i 50/70 och det är inte kattskit. Och sedan har jag minst lika mycket till.

Men, ska jag göra det? Jag avvaktar. Igår fick jag en fin Ricoh Gr1, så nu är jag analog igen. Och det konstiga med det är att det känns inte som någon brådska att framkalla. Det kan bli till hösten.

Läser om Grekland. Det är underbart. Tyvärr finns det bara två som verkar kunna skriva om Grekland i svensk press. Två kvinnor som båda har kontakt med det grekiska. Pascalido och Ekman. resten av journalisterna kan dra en grå filt över sig. Det verkar fortfarande tro att alla greker får pension vid femtio osv, bedrövligt taskigt orienterade.

Jag är helt för den livsstil som finns kring Medelhavet. Den är ljusår överlägsen vår straff och slavmentalitet  som vi har i Norden. Jag säger bara: En människa är en människa, inte ett kräldjur.

Nog om det. Jag avvaktar. Nu väntar jag på kylan. Ska komma i nästa vecka. In med skidorna i garderoben. Nu blir det gymmet och cykeln några dagar. Jag börjar redan längta till våren. Tror jag måste gå ner i källaren och pumpa däcken lite.

På den fotografiska fronten intet, men bilderna ovan är ett litet hopkok av grejer jag varit med om.

Populära inlägg