Stig och Stig o några till

Hängde med grabbarna Stig och Stig i hemmabacken. Snacka om lirare. Båda är runt 75 bast och lirar fett i backen. Den ene av Stickanpolarna lyckas få is under sina skidor. Måste bero på att han vallar dom med ljusstumpar och den andre Stickan, har en son som tävlar och just ryckt menisken. Den tredje lirarn i gänget, Ewe, kör med löst, konstgjort knä och en pump som lirar falskt. Ibland om  man kör ett för häftigt skämt så garvar han så mycket att pumpen börjar fladdra oroväckande.

Jag får ligga lågt, jag är ju ändå junior med mina 65 ynkliga taggar. Jag är mycket för fika, men det tycker grabbarna är fegt. De vill fläska på, men jag smiter in o fikar och där sitter Långskånken från Luleå. Han haltar som en taskig kamel, har blå skinka och skiter tydligen stående, men inte fan duger han till att åka skidor. Jag försöker förklara för honom att Ewe kör med fladdrande pump och plastknä, men det går han inte på. Han ska fika och det passar ju mig bra.

När jag kommer ut kör Norsken, den fd kusken och succeförfattararen teknikträning. Det heter så då man ska softa. Han svänger lite slött nerför backen och jag får sällskap av den andra Stickan upp i liften. Han brukar åka till Idre varje år med ett gäng gubbar och då har han kört som fan i vår hemmabacke, men det mörkar han givetvis för de andra gubbarna utan han sitter och blåljuger och säger: I år blir det spännande, inte ett åk på hela vintern och sedan går han ut och kör skjortan av dom.

Ja, det är så det är med gubbar. Själv är man ju junior som sagt och då har man ingen talan, Det är bara o vara tyst och köra på.

Populära inlägg