Inta Ruka, museer

Jag läser om Inta Ruka och hennes jobb åt Hälsinglands museum. Jag minns också Ander Ps och JH Engströms jobb åt Värmlands museum. Det tycker jag är bra initiativ. Jag blev inspirerad efter Värmlandsutställningen och skrev och kontaktade museer i Medelpad, Sundsvall. Alla tyckte det var en bra idé men ingen ville betala något. Jag erbjöd mig att plåta i ett år eller två och allt tillsammans med utställningar, ramar, arbete, lön, skulle få kosta max 100 000 kr. Det var mitt erbjudande.

Det blev nobben. Trist. Men, som jag sa, alla tyckte det var en bra idé. Idag skulle jag inte vilja göra den. Annars är det här med idéer det vanligaste man får höra som frilans. Massa människor som har bra idéer, som de vill man ska göra och det ska bli böcker, de tror alltid att det finns fjorton förlag bakom knuten, att det bara är att ringa osv , så är det grönt och det ska bli bok.

Nåja, nåja, annars stormar det i fjällen,,bara så ni vet.

Populära inlägg