Memories from a broken heart

 Jag kom att flytta till en fyra på 100 kvm efter vi gått skilda väger. Det var en broken tid, men lyan var stor och vacker. Den hade bara ett problem. Mina ungar ville inte bo där och egentligen var den för dyr. Jag låg och funderade på nätterna hur fan jag skulle få ihop till hyran. Jag var inte speciellt benägen att göra en massa tramsjobb.

Det blev en flytt. Efter att ha kollat på 140 lyor kom bytet. Till Erstagatan, en tvåa som var som en dröm och ungarna fick ett blått eget rum. Femtio meter hemifrån hade just El Mundo och Matkultur öppnat i det gamla taxifiket som drevs av en Österrikare. Jag hade labb femtio meter åt andra hållet, på Skånegatan. 

Det var ett Paradis, resten är historia.




























































Kommentarer

Populära inlägg