Kaffebar...

 Det började egentligen med Café Java, Hornsgatan, mitt emot puckeln. Sedan blev det kaffebar på Hornsgatan, bredvid bokhandeln och Seymus veghak. Det var som mitt liv. Jag började med Seymus, lunch, fick bra pris då jag gett bort bilder till honom och han till och med kom hem och lagade mat då jag fyllde femtio. Sedan gick jag till Johans fik, var det nu var. De här bilderna är alla från Hornsgatan. Det var en speciell känsla där, sitta utomhus och kolla på folk. Jag ser att en hel del av polarna gett sig av till himlen. Finns en sorg i det, men man ska minnas med glädje. Larsa, var en speciel lirare. hade en stor hund som alltid låg utanför sybehörstantens affär, till hennes förtvivlan ska man erkänna. Hon fick inga kunder då den stora schäfern la sig på hennes dörrtröskel.

Idag har Johan annat fik, vi bor inte i samma stadsdel längre men jag brukar passa på och hälsa på då och då nere vid Mariatorget.



























Kommentarer

Populära inlägg