De små tankarna....

De små tankarna. Vaknade på morgonen och tänkte att nu är det dags att träna, men känns för kallt för cykling och jag ids inte byta däck till några bredare. Okej, kör med stavar, har ju köpt ett par som fjädrar, riktigt dåligt köp, bättre med stavar som är fasta, inte gungar då man går, speciellt då det är isigt.

Hittar inga grejer, blir en vanlig promenad, en 45 minuter där jag gör upp dagens plan. Mina dagar här i november tar slut efter lunch, och fikat med polarna. Då blir det bad och sedan böcker o matlagning.

Träning och matlagning är just nu grejen. Min fru är överlycklig och skickar mig recept efter recept o helst ska det vara vegetariskt, men jag nekar sojakorv och sådant då det finns falukorv. Lär ju numera vara en känd rätt i Sverige?

Igår gjorde jag en maträtt efter recept( hatar recept) ( för amatörer) Jag vill uppfinna själv. Köpt ingredienserna, skulle vara spetspaprika,,,,vad fan är det? Köpte chilli istället,,,ja, min fru kommer hem och tar en tugga. Håret står rakt upp, blev mycket ris för henne Jag tyckte i sedvanlig ordning att det var skitgott.

Idag tillbaka på Konsum, handlar till kvällens mål. Fisk med tomater och grejer. Torsk, tre små frysta bitar, 104 spänn,,,men vad fan, nu går fisken bort. Nu blir det snart bara de här förbannade linserna kvar. Jag har sprungit på festivaler och käkat bönor och linser sedan 1970, jävligt trött på linser. TRÖTT, på linser.

Ja, träningen blev en promenad och maten blev het, svinhet. Idag är det nya puckar, passade på att skriva ut en ny mörk utställning, ganska nöjd men bläckpatronen kostade 230 kr mer än då jag köpte den i våras, förbannade Epson.

Nu gäller det att tjäna pengar. Börjar med att ge bort lite bilder till polare, gratis.

Sedan blir det träningen och maten men först ett bad. Någon måtta får det väl ändå vara.
 

Kommentarer

Populära inlägg