Test

Det var länge sedan jag gjorde ett test, men eftersom jag plåtar hela tiden med min Huawei Mate 20 pro, och också äger en Ricoh Gr 11, så tog jag och gjorde en test på bildkvaliteten. Jag hade 28 mm på Ricohn och standardläget på mobilen.

Jag plåtar i jpg, inställt svartvitt på Huaweien, ibland färg, spelar ingen roll. Ricohn på 400 iso.
Sedan för jag direkt över bilderna i Silver Efex pro 2, där jag oftast kör neutralläget, drar lite i kontrast och lite i struktur. Sedan väljer jag en film, ofta Agfa 400 för den är ganska mjuk och har lite korn. Jag äger inget Lightroom och Photoshop känns medeltida. Det är liksom allt.

Jag kollade på Crimson om att skriva ut, upp till 50/70  bästa kvalitet på båda filerna, sedan upp till 70/100 cm, fortfarande godkänt, men Ricohn lite bättre, så kom inte och snacka. Man kan plåta med vad som helst.



Ricoh
                                             Huawei
                                                    Huawei
                                         Ricoh



Sedan tog jag fram den här bilden, som jag tog 1972 på söder i Sthlm,,,Leica, 35 mm , Trix, och en kopia på Agfa brovira som jag skannat. En helt annan känsla än allt digitalt,,,men, livet är som det är,,

                                       Leica, trix, klassiskt

Sedan några bilder på väg från fiket i morse, Huaweien, svartvitt läge och in i Silver efex,,,
                                        Huawei
                                       Huawei
                                                     Huawei
                                       Huawei


 

Kommentarer

Populära inlägg