Historier från prärien 3

 



Historien från prärien, är stories  från livet, och inget annat...

Lördag den 14 februari  2004


Går ner en sväng på El mundo, kul,,,,satans drag, alla hjärtans dag,,det har jag ingen koll på.... när jag kommer in,,,skriker minst 8 pers i lokalen,,,micke berg, som en popidol dykt upp,,,dhjävligt roligt faktiskt,,,,först fotografgänget, sedan stammisgänget och sedan några brudar jag känner sedan förr,,,slår mig ned,,,,ta en öl...Vibeke slår ut två vinglas på direkten,,Jh ser ganska seg ut,,,,en av brudarna i brudgänget kommer fram o snackar, ganska vindögd,,,, alla är ganska vindögda....Therese,  snackar om att hon har en man, hon älskar, men han mår så dåligt, måste gå i terapi, så nu skall hon ta några månader för sig själv,,,,vara med andra män, tills han repar sig,,,,,,Vibeke slår ut glas nummer tre,,,Jh ringer Anders, som vill snacka med mig,,,, berättar att jag fick inga pengar från Stockholm stad, min ansökan var för kortfattad....jaha,,,vet dom inte vem jag ÄR.....? Har jag inte gjort 19 böcker o hundra utställningar,,,det är ju fan löjigt,,,,  nå, dricker ur ölen, dom andra skall gå vidare på party på Folkungagatan  hos Jens Nielsen, disco låter kul.,.,,,Vibeke vill ha gruppsex, i alla fall drömmer hon om det,,,, Jh ser allt vindögdare ut,,,jag lämnar stället innan Anders dyker upp...går hem, barnen ser på Pretty woman, öppnar balkongen, det droppar, det är olika ljud där ute, inser att jag snart har ett rum till att leva i,,,känns som en gåva,,,våren  är inte långt borta, inte heller det rödmålade planket i vitan.....


Kommentarer

Populära inlägg