Circle of life...









 Katterna slåss på gården. Jag lagar tidig middag. Har målat om ett rum under dagen. Jobbigt, jobbigt som fan, men det blev klart och jag är nöjd.

Livet handlar hela tiden om att skaffa sig en ny startpunkt. En gång i tiden trodde jag att man kunde leva ett liv som går på rutin, att man gör olika saker i en jämn o vacker rytm. Ack nej, och det är därför man måste skaffa sig nya startpunkter hela tiden. 

Ibland kan jag tänka tanken, att man vakna, fotograferade och sov, inte ens handlade,,,allt det här med vardagslivet tar så jävla mycket energi, typ måla ett stort rum,,,puh, men i morgon, nya puckar.

Jag kollar mycket på Gorm Valentin, dansk musikfotograf som jag sett sedan 70-talet. Så bra, så himla bra. Kolla på fejsbokk elller insta...

Just nu letar jag koncentration och läser en tjock liten bok jag fick av Gabrielsson om Bresson, en bok jag läst förr men nu kommer den verkligen till sin rätt.

Kommentarer

Populära inlägg